تفاوت های ونیر کامپوزیت با لمینت دندان چیست؟
نوشته شده توسط : نت ویر

ونیر کامپوزیت روکش‌هایی هستند که از مواد همرنگ دندان‌ها تشکیل شده‌اند. با کمک این روکش‌ دندان می‌توان عیوبی چون شکستگی، لب پریدگی یا پوسیدگی دندان‌ها را برطرف کرد. ونیر کامپوزیت همچنین به بستن گپ یا فاصله میان دندان‌ها نیز کمک می‌کند. انواع ونیر دندان را می‌توان بطور کلی به دو دسته ونیرهای کامپوزیتی و ونیرهای سرامیکی تقسیم‌بندی کرد. از آنجایی که کار گذاشتن ونیر سرامیکی به زمان بیشتری احتیاج دارد، هزینه آن از ونیر کامپوزیت بیشتر است. از همین‌رو اگر به دنبال یک ونیر یا لمینت اقتصادی‌تر هستید باید کامپوزیت دندان را انتخاب کنید.

مزایا

در مقایسه لمینت سرامیکی با کامپوزیت ونیر می‌توان گفت یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های ونیر کامپوزیت قیمت پایین‌تر آن‌ها نسبت به پرسلاین‌ها یا همان ونیرهای سرامیکی است. لمینت‌های سرامیکی درجه یک دو برابر گران قیمت‌تر از کامپوزیت ونیر هستند به همین خاطر اغلب افرادی که دندان‌هایشان مشکلات جزئی دارد، ترجیح می‌دهند روکش‌های کامپوزیت را انتخاب کنند.

از دیگر مزایای ونیر کامپوزیت می‌توان به عدم نیاز به قالب گیری دندان‌ها و تراش آن‌ها اشاره کرد. این روکش با کمک اشعه طی یک جلسه (اگر عیوب دندان‌ها بیشتر باشد نهایتا دو جلسه) بر روی دندان قرار می‌گیرد. این در حالی است که ونیر سرامیکی ابتدا باید در لابراتوار قالب گیری شده و سپس در دو جلسه (بین دو جلسه باید حداقل 15 روز فاصله باشد) بر روی دندان‌ها جایگذاری شود.

تفاوت بین کامپوزیت ونیر با و لمینت دندان چیست؟

هر چند که هر دو نوعی ونیر هستند و هم شکل و هم رنگ دندان نیز هستند، اما تفاوت هایی نیز با هم دارند. برخی از تفاوت های این دو در ادامه توضیح داده شده است.

  • کامپوزیت دندان معمولا از چندین لایه سفت شده ساخته می شوند به عبارتی آن ها چندلایه هستند اما لمینت دندان تنها یک لایه نازک و کم ضحامت است که به صورت منحصربه فرد برای هر دندان ساخته می شود.
  • کامپوزیت ونیر اغلب به عنوان یک راه حل موقت و کوتاه مدت برای اصطلاح طرح لبخند استفاده می شود درحالی که لمینت دندان یک راه حل طولانی مدت است. لمینت ها در صورت مراقبت اصولی 10 تا 20 سال دوام دارند.
  • درحالی که کامپوزیت دندان عمر کمتری دارد و میتوان آن ها را پس از مدتی برداشت اما لمینت دندان باید همیشه به دندان ها متصل باشد و برگشت ناپذیر است.
  • قیمت لمینت دندان به نسبت قیمت کامپوزیت بسیار بیشتر است.

منبع: smilebright.ir





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: